Skiskytterskolen er for nybegynnere som ønsker å forsøke seg på skiskytting. Tilbudet er til barn som starter i 4 klasse og eldre.

På Skiskytterskolen vil du få grunnleggende innføring i skyteteknikk, våpenbehandling og sikkerhet på og utenfor standplass. Du får også prøve fysisk skiskyttertrening. Instruktørene er trenere i klubben og vil fortelle deg hva skiskyting går ut på, om trening og renn, og hva som gjør at de synes skiskyting er gøy.

Foreldrene får en innføring i sikkerhet, våpenstell, hvordan vi opptrer på standplass, hva som forventes av foreldre med hensyn til treninger, og delta i konkurranser og egne arrangementer. Dette gjøres underveis under skiskytterskolen.

Skiskytterskolen er 10 kurskvelder for utøver og foreldre.

Høsten 2023 arrangeres det skiskytterskole på Nordåsen skistadion for barn født 2013 eller tidligere. Er du interessert i mer informasjon om skiskytterskolen så ta kontakt med oss. Dato for oppstart blir publisert i løpet av august 2023.

Kontaktperson: Hans Petter Kvarsnes, tlf 92413363

Kjøp av eget skiskyttervåpen

Etter fullført skiskytterskole kan man kjøpe sitt eget skiskyttervåpen. Norges skiskytterforbund (NSSF) har laget denne oversikten om hvordan man da går frem i forbindelse med en våpensøknad: Klikk her