Bjerke IL ønsker å takke for to flotte dager med idrett og spenning under Bendit skiskytterfestival Bjerke på Nordåsen skistadion.
Takk til utøvere, lagledelse, støtteapparat og tilskuere!
Takk til alle egne og eksterne funksjonærer samt alle støttespillere som har bidratt!

Med det fantastiske været vi fikk og føret i løypene på Nordåsen ble dette en skikkelig skiskytterfest!

Bilder m.m. fra arrangementet vil bli lastet opp i.l.a. noen dager.

OBS
Det er funnet en del gjenglemte eiendeler, hansker, ski, staver, bukser og jakker. Ta kontakt på post@bjerke-il.no.

Sist oppdatert: 15.3.15 kl. 2200

Resultatliste for søndagen er lagt ut. (se også link til live-resultater for mellomtider etc)

Gjenglemte gjenstander: Vi har funnet skytehansker, votter, drikkebelter, jakker, bukser (hvorav en Svene-bukse) ski og staver. Savner du (eller noen du vet om) noe av dette, send en mail til post@bjerke-il.no så finner vi en løsning for overlevering.

-----------------------------------------------------

Viktig info vedr fellesstart søndag 15. mars:

Oppdatert startliste for morgendagens renn er lagt ut.

Enkelte puljer er såpass store at noen utøvere av kapasitetshensyn er flyttet til andre heat (og sammen med andre klasser)

Dette gjelder 3 løpere i G14 (startnr 241, 242 og 243), 2 løpere i G16 (startnr 331 og 332) og 1 løper i G15 (startnr 337)

Arrangør ønsker så langt det er mulig å la løpere gå sammen med jevnaldrende.

Vi ber derfor at alle forfall til morgendagen meldes så snart som mulig til

post@bjerke-il.no slik at vi om mulig kan flytte overskytende inn i riktige startfelt.

Derfor: Det kan bli noe stridsledelse imorgen. Følg med på annonseringer på høyttaleranlegget / evt kontakt rennkontoret for avklaringer om hvorvidt de aktuelle løperne blir flyttet inn i "riktige" klasse.

Vedr innskyting søndag:
Flere av klubbene opplever at antallet klubbdeltakere på startlistene ikke stemmer overens med antallet skrevet på innskytingslistene.
Dette har sammenheng med alle påmeldingene som har kommet inn i ettertid. Klubbene må derfor selv legge til rette for å få med alle sine egne på innskyting.
Skulle arrangør finne mulighet til å flytte på enkelte innskytinger (skiver/klubber) for å få kapasitet til alle, vil vi gjøre det.

Bjerke IL Ski ønsker velkommen til Bendit skiskytterfestival lørdag 14. og søndag 15. mars 2015 på Nordåsen skistadion.

Vi arrangerer Sprint på lørdag og Fellesstart på søndag for klassene 11 år til senior. Nybegynnere går sprint begge dager. Rennene er KM for Oslo og Akershus skiskytterkrets for klassene 13 år og eldre.

Her ligger invitasjon med relevant arrangementsinfo: Invitasjon Bendit Bjerke

Last ned Bjerke app`en til iPhone. Med den får du direktelinker til klubbens hjemmeside, vær/føre, arrangementsinfo (Bendit Bjerke), kart m.m. Les mer om Bjerke app`en HER

Program lørdag 14. mars sprint:

Kl 0845 - 1000Pulje 1 Innskyting: J/G Nybegynnere, J/G 11, J/G 12, J/G 13, J/G 14
Kl 1010Pulje 1 første start. Startrekkefølge jfr startlistene
Kl 1255 - 1340Pulje 2 Innskyting: J/G 15, J/G 16, M/K 17-19, M/K 20-sr.
Kl 1355Pulje 2 første start. Startrekkefølge jfr startlistene

Program søndag 15. mars fellesstart

Kl. 0830 - 0930Pulje 1 Innskyting: J/G Nybegynnere, J/G 11, J/G 12, J/G 13, J/G 14
Kl. 0945 - 1015Pulje 1 Start sprint Nybegynnerklassene
Kl. 1030Pulje 1 fellesstart. Rekkefølge fellesstart: J12 – J11 – G12 – G11 – J14 – G14 – G13 – J13 (endret fra opprinnelig rekkefølge)

Kl. 1300 - 1345Pulje 2 Innskyting: J/G 15, J/G 16, M/K 17-19, M/K 20-sr.
Kl. 1400Pulje 2 fellestart. Rekkefølge fellestart: J15 - G16 - J16 - G15 –Kv 20-21, 19, 18, 17 - M17 - M18 - M19, 20-21, Sr (endret fra opprinnelig rekkefølge)

Med forbehold om endringer – følg med på www.bjerke-il.no , oppslag i arenaen og annonsering over høyttaleranlegget.

Parkering: kr. 100,-/dag evt kr. 150,- for to dager. I beløpet inngår bompenger som vi betaler til eier av vei (m.a.o, ikke betal for bruk av bomveien disse dagene)

Kjør pent innover i skogen! Veien er stedvis smal ved møtende trafikk og det kan være litt løse kanter.

VIKTIG INFO vedr innskyting og våpenkontroll:

Det er to kontroller:

For Jr/Sr: Våpenkontroll samt avtrekkskontroll på skive 1 etter innskyting

Kontroll av avtrekksvekt: Det gjennomføres stikkprøver på våpen under innskyting og mens våpnene står i stativ. Det er lagleders ansvar å sørge for korrekt avtrekksvekt.

Under innskyting skal det kun være 2 innskytere/ledere pr. skive. (vester deles ut) Vi henstiller klubbene til ikke å ha flere løpere på standplass enn nødvendig under innskyting. Følg løyperetningen!

På fellesstarten på søndag skal samtlige benytte utdelte lårnumre.

Arrangør benytter radiosamband og KANAL 4 er forbeholdt rennledelsen.

Renndokumenter for nedlasting:

HvaSprint lørdag
14. mars 2015

Fellesstart søndag
15. mars 2015

Løypekart

Løypekart Sprint

Program og løypelengder sprint
Løypekart fellesstart
Løypekart Fellesstart

Program og løypelengder fellesstart
Startlister

Startliste sprint lørdag (oppd 12.3.15 kl 23)

Pr klubb sprint lørdag

Eqtiming

Startliste søndag (oppd. 14.3.15 kl 2340)

Klubbliste søndag (oppd 14.3.15 kl 2340)

Eqtiming

Live resultater
Innskytingslister

TIL INFO
Skiver ble tildelt etter påmeldte ved
fristens utløp. Klubbene må i
utgangspunktet selv løse intern
fordeling av innskytingstid med
ekstra løpere som er tilkommet.

pulje 1

pulje 2

pulje 1

pulje 2