Bjerke IL Ski ønsker velkommen til BAMA Skiskytterfestival lørdag 14 og søndag 15 mars 2020 på Nordåsen Skistadion.

(Oppdatert 11 mars kl 22:20)

Bama Skiskytterfestival 2020 er avlyst. Bjerke IL Ski og Bama har valgt å avlyse Skikytterfestivalen på Nordåsen 14-15 mars pga den uoversiktlige situasjon rundt koronaviruset. Vi kommer tilbake med mer informasjon de neste dagene til frivillige og påmeldte deltagere.

Vi arrangerer Sprint på lørdag og Fellesstart på søndag for klassene 11 år til senior. Nybegynnere går sprint begge dager.

Sprint og fellesstart er KM for Oslo og Akershus skiskytterkrets for klassene 13 år og eldre.

Invitasjon: Invitasjon BAMA Skiskytterfestival Bjerke IL Ski_oppdatert 09.03.2020.pdf

Vi ønsker alle velkommen til spennende konkurransedager på Nordåsen skistadion.

Påmelding: Klikk her

Fordi KM sprint for klassene 13 år og eldre nå blir inkludert i Bama Skiskytterfestival på lørdag 14.3 er ordinær påmeldingsfrist endret til onsdag 11 mars kl 12:00.

Koronasmitte - informasjon

Bjerke IL Ski har fått informasjon fra idrettsforbundet og sett på Folkehelseinstituttet – Råd ved store arrangementer knyttet til koronasmitte. På bakgrunn av dette har vi risikovurdert Bama skiskytterfestival og Nordåsnerennet og opprettet kontakt med kommunelegen i Nannestad som har gitt oss grønt lys for gjennomføring.

For deltakere, støttepersonell og publikum har vi følgende råd i forbindelse med arrangementet:

• Vi ber alle personer med symptomer på luftveisinfeksjon å avstå fra å komme på arrangementet.
  • Vi anmoder om å begrense nærkontakt/ fysisk kontakt samt overholde regler for god hygiene (unngå å hoste eller nyse på andre, regelmessig håndvask).
  • Vær nøye med håndhygiene ved matservering. Håndvask med såpe og vann eller definfeksjonssprit.
  • Vær nøye med håndygiene ved toalettfasiliteter

Arrangøren vil forebygge smitte ved:

• Informasjon om forebyggende tiltak.
  • Definfeksjonssprit tilgjengelig for kunder ved handel i varmestua
  • Rengjøring underveis i arrangementet.

Program: Starttider med forbehold om endringer

Lørdag - Sprint KM OASSK

Første pulje 14 år og yngre kl 09:45

Andre pulje 15 år og eldre kl 14:15

Søndag – Fellesstart KM OASSK

Første pulje 14 år og yngre kl 10:00

Andre pulje 15 år og eldre kl 14:30

Søndag – Sprint, nybegynnere

Første start kl 09:00

Innskyting:

Vi legger opp til 2-delt innskyting både lørdag og søndag ca kl 08.30 og ca kl 13.00. Klubbvis innskyting. Innskytingslister blir lagt ut her på hjemmesiden. Kun 2 innskytere pr skive (vest deles ut.)

Startnummer: Finnes i lagsposer og kan hentes på rennkontoret fra kl 07:45 lørdag og kl 07.30 søndag.

Brikker: Husk å sjekke brikkenummer med startlistene nedenfor

Avtrekkskontroll jr/sr: Ved mattebua ved siden av skive 30.

Sikkerhetskontroll jr/sr: Ved skive 1 etter innskyting.

Avtrekkskontroll for løpere til og med 16 år er klubbenes ansvar. Arrangør vil foreta stikkprøvekontroll på standplass.

Veien til stadion: Det blir mye biler inn og ut av skogen denne dagen, så kjør pent! Veien er stedvis smal ved møtende trafikk og det kan være litt løse kanter.

Parkeringsavgift: Kr 50,-/dag til rennarrangør (Det kan Vippses til 12790. Gjør dette før dere kjører opp i skogen og vis kvittering ved parkeringen). Følg anvisninger fra p-vakter og møt opp i god tid!

VIKTIG INFO vedrørende bomveien:

Bomavgift:

I tillegg til parkeringen kommer en vegavgift  som kreves inn av Bjerke Allmenning, pris kr 50. Hvis du ikke foretar deg noe får du oppkrav med gebyr på faktura. For mer info om veiavgiften se Romeriks-almenningene veiavgift (velg alternativ Bjerke)

Servering: Kioskutsalg i varmestue og telt med god og sunn mat og drikke vil være tilgjengelig i arenaen. Bama hjelper oss med leveranser av gode og sunne matvarer. Smoothie, wraps, lapskaus, oppskåret frukt og mye annet godt er tilgjengelig.

Dessverre er telefonforholdene og nettdekningen på Nordåsen ikke spesielt bra. Derfor har kontanter vært regelen ved handling. Men nå har vi fått et avgrenset WIFI nett og prøver oss med kortterminaler også. (Ta gjerne med kontanter)

Garderobe: Vi er svært stolte og glade for også i år å kunne tilby gode toalett-, garderobe- og dusjfasiliteter på Nordåsen skistadion. Vi er stolte av varmestua vår!

Premiering

Alle får premie! Det blir fortløpende premiering ettersom resultatlistene er godkjente. I tillegg vil det deles ut KM medaljer. Det blir også trekke-/ gavepremier.

Vi ønsker velkommen til en flott skiskytterhelg på Nordåsen!

Dokumenter for nedlasting: (oppdatert 03.03.2020)

Arenakart:                                              Arenakart.pdf

Sprint Lørdag 14 mars 2020                      Fellestart (Sprint nybegynner) Søndag 15 mars 2020

Løypekart/løypebeskrivelse:                 Sprint lørdag 2020.pdf                                  Fellesstart søndag (sprint nybegynner) 2020.pdf