Bjerke-jente vant BirkenUng-stipend

Postet av Bjerke IL Ski den 5. Sep 2017

BirkenUng-stipendet går til enkeltutøvere og idrettslag som bidrar til å holde idrettsgleden ved like og fremmer langsiktige treningsmiljøer for unge i alderen 12–16 år. Dagens Næringsliv deler ut seks BirkenUng-stipend hvert år, sammen med Birken, Sport 1, Dæhlie, Ramo og Polar.

Under Ungdomsbirken sykkel ble 14-årige Marianne Haug fra Bjerke IL utnevnt til vinner.

– Marianne er ei allsidig jente som tilbringer mye tid i idrettsmiljøet. Hun trener aktivt langrenn og fotball mange ganger i uka og bidrar gjerne som instruktør på klubbens fotballskole og felles samlinger for alle aldre. Hun syns det er veldig motiverende å se hvordan eldre utøvere trener og ikke minst se hvordan yngre utøvere blir motivert av de på hennes alder. Hun bidrar gjerne som funksjonær på klubbens arrangementer og har mottoet; Sammen er vi sterke, heter begrunnelsen på birkebeiner.no.